Vuosikertomus

2021

Neles toimittaa kriittisiä virtauksensäätöratkaisuja, -innovaatioita ja -palveluja jatkuvasti kehittyvien prosessiteollisuuksien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme parantamaan prosessiensa suorituskykyä ja varmistamaan turvalliset materiaalivirrat. Edistämme kannattavaa kasvua ja kestävää tuottavuutta kaikilla asiakastoimialoillamme.

Neleksen vuosikertomus

GRI-liite

Vuoden 2021 kohokohdat

Liikevaihto

MEUR 611

Työntekijöitä

Oikaistu EBITA

14,2 % liikevaihdosta

CO2 päästöjä vähemmän tuotannossa (tavoite -25 % vuoteen 2030 mennessä)

Vuosi 2021 - 5 kohokohtaa

Neleksen tarinan juuret juontavat vuoteen 1956. Pitkän kokemuksemme ja osaamisemme avulla kehitämme jatkuvasti ratkaisuja, jotka määrittelevät uudelleen luotettavuuden ja suorituskyvyn prosessiteollisuuden virtauksensäädössä. 2021 oli meille paitsi ensimmäinen vuosi osittaisjakautumisen jälkeen, mutta juhlistime myös Neleksen 65-vuotispäivää!

Tutustu muutamiin 2021 kohokohtiimme. #NelesJourney

Luotettava kumppani

Vastuullisuus on integroitu kaikkeen toimintaamme tuotekehityksestä toimitusketjuun ja päivittäiseen työhön. Vastuullisuustavoitteemme sisällytetään HSEQ-hallintajärjestelmään. Se takaa, että tavoitteet toteutetaan johdonmukaisesti ja tehokkaasti. Edistämme parempaa huomista keskittymällä seuraavien kolmen alueen tavoitteisiimme: Terveys ja turvallisuus, Ympäristö sekä Yhteiskunta ja ihmiset.

Vuonna 2021 saavutimme turvallisuusennätyksiä useissa toimipaikoissamme ja käytimme 100 %:sti uusiutuvaa energiaa pääkonttorissa ja Helsingin tehtaalla. Lisäksi liittyimme Carbon Disclosure Projectiin (CDP) edistääksemme läpinäkyvyyttä.

Asiakkaidemme toimialat

Neles tarjoaa venttiili- ja venttiiliautomaatioteknologioita ja -palveluja kaikille prosessiteollisuuden aloille. Venttiileillä on tärkeä rooli päivittäisessä elämässämme. Niiden avulla monilla teollisuudenaloilla voidaan tuottaa materiaaleja, jotka pitävät yhteiskunnan ja infrastruktuurin käynnissä.

Toiminnan ja palvelujemme laajentaminen uusille asiakastoimialoille ja segmenteille on keskeinen osa kasvustrategiaamme. Vuonna 2021 vahvistimme asemaamme kaivos- ja metalliteollisuuden alalla ostamalla Flowroxin venttiili- ja pumppuliiketoiminnat. Edistimme myös liiketoimintaamme vihreän vedyn tuotannon alalla.

ESEF-raportti XBRL-muodossa